fredag 18 oktober 2013

Senaste tiden!

Jag går mer och mer åt att enbart jobba med film istället för stillbilder.
Just nu har jag två stora projekt på gång med mina kollegor.

Först är det Hörnstudion som jag och Morgan producerar. Det är en talkshow där vi intervjuar intressanta personer på skolan och på stan. Vi har byggt upp studion helt själva. Vi använder tre kameror som kopplas ihop via en bildmixer. Allt spelas självklart in i full HD. Vi har full kontroll över ljuset via ett ljusbord.

Sedan så har vi startad ett samarbete med fortgjort.se.
Fortgjort är ett företag som lär ut instruktörer med olika träningspass. Det finns troligtvis olika träningspass i den stad som har med detta företag att göra. Vi ska spela in nu på lördag, sex olika program med 6 låtar i varje program. Alltså cirka 40 olika instruktionsfilmer. Sedan kommer ett annat företag att få alla filer skickade till sig för redigering. Tror detta kommer bli ett bra och lärorikt samarbete!

I sommar har vi spelat in uppföljaren till Agent Johansson. Jag är fotograf och redigerare i denna filmproduktion. Resultatet är riktigt bra. Premiär våren 2014!

Sedan har jag spelat in en kortfilm vid namnet "Love Changes Everything" som är en actionfilm där kärleken spelar en stor roll i filmen. Även denna har premiär våren 2014!

Under sommaren har vi även hunnit att spela in ett event, därför en Svensk stiftelse uppmärksammade våld mot barn i samhället.

Sista veckorna på sommarlovet spelade vi in en musikvideo för en teaterförening i Södertälje.

Nu börjar vi ladda upp för SM som sker 22-23 November i Trollhättan!
Självklart hoppas vi på vinst även där!

Som ni ser är mitt liv ganska fullspäckat nu, och som kronan på verket så tog jag körkort i onsdags!

Nedan är lite bilder från dom olika inspelningarna!

Detta är Hörnstudion!

Det här är från inspelningen av musikvideon.

Detta är från inspelningen av Agent Johansson.

Detta är från inspelningen av Love Changes Everything.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar